Detalles MARC
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02372nam a22002297a 4500 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20190417062942.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
170904s1977 fr ||||| |||| 00| 0 eng d |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
AR-BaUFF |
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL (CDU) |
Número de la Clasificación Decimal Universal |
37 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Evans, David Russell, |
Fechas asociadas al nombre |
1937- |
9 (RLIN) |
69786 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Responsive educational planning : |
Resto del título |
myth or reality? / |
Mención de responsabilidad, etc. |
David R. Evans |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
[Paris? : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Unesco. International Institute for Educational Planning, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
1977]. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
50 p. |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
IIEP Occasional Papers ; |
Designación de volumen o secuencia |
Nº 47. |
520 ## - RESUMEN, SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
This paper focuses on an analysis of the two general approaches to educational planning--the centralized top-down, approach and the localized, bottom-up, approach. After an introductory section, the second section of the papers centers on a brief discussion of the historical development of educational planning and the assumptions on which it is based. The next section analyzes some of the current forces that are promoting a reconsideration of centralized planning. The fourth section looks at some of the localized approaches and their assumptions, giving particular attention to contradictions between goals and the means normally used to carry out procedures. This section presents the concepts of participation and decentralization; the last part looks at some of the conditions that are necessary for more effective local involvement. In the fifth section, three brief illustrations of planning procedures are discussed. They are the national reform effort in Peru, the recently published educational reform statement in Zambia, and the more localized approach from Senegal. The final section focuses on the point of tension between the two approaches and suggests some of the kinds of modification that will be necessary in traditional planning concepts. |
Identificador Uniforme del Recurso |
<a href="https://www.researchgate.net/publication/44830554_Responsive_educational_planning_myth_or_reality">https://www.researchgate.net/publication/44830554_Responsive_educational_planning_myth_or_reality</a> |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
EDUCACIÓN |
9 (RLIN) |
61719 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
PLANIFICACIÓN DE LA EDUCACIÓN |
9 (RLIN) |
60223 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
EDUCACIÓN SECUNDARIA |
9 (RLIN) |
59989 |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme del Recurso |
<a href="http://unesdoc.unesco.org/images/0006/000690/069060eo.pdf">http://unesdoc.unesco.org/images/0006/000690/069060eo.pdf</a> |
Texto de enlace |
Digitalizado en: Unesco |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme del Recurso |
<a href="https://books.google.com.ar/books/about/Responsive_educational_planning_myth_or.html?id=jBzuAAAAMAAJ&redir_esc=y&hl=es">https://books.google.com.ar/books/about/Responsive_educational_planning_myth_or.html?id=jBzuAAAAMAAJ&redir_esc=y&hl=es</a> |
Texto de enlace |
Digitalizado en: Google libros |
Nota pública |
Visualización limitada; permite búsqueda por palabras dentro de la obra |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Universal Decimal Classification |
Tipo de ítem Koha |
Libros de Préstamo a Domicilio |